diumenge, 22 de febrer del 2009

ENS ACOSTEM AL CONGRÉS

Ja se m'havia oblidat que la setmana que ve tenim el Congrés del BLOC, m'han passat els mesos volant des que ho vaig llegir al blog d'Enric Morera. Com ja fa temps que em vaig llegir i comentar la ponència política,vaig participar en les dos assemblees que em pertocava: la de la meua comarca i la del bloc jove, ja no ho tenia present fins que anit a Llíria, abans del concert de Miquel Gil i l'Orquestra Àrab de Barcelona amb les col·laboracions de Pep "El botifarra" i una secció de vents de la banda de la Unió, vaig vore a Morera i vaig pensar, ostres, si la setmana que ve ja és el congrés!

És la primera vegada que aniré de delegada, i que conste que no em fa massa il·lusió perquè a mi dels congressos el que m'agrada són les cloendes!, però allí estaré, amunt i avall sense parar d'escoltar esmenes i més esmenes i votant una i altra vegada. I també, i això si que m'agrada molt, saludant companys i companyes d'altres comarques que no veig quasi mai o ni tan sols coneic en persona però seguisc a través dels seus blogs.

Per cert, esteu convidats a la cloenda del congrés, no cal ser delegat/da ni tan sols militant per assisitir-hi i ser motl emotiva, segur, 100% recomanable per emocionar-se, alimentar els somnis i agafar la vida per les banyes i posar-se a treballar per construir "un país, que ja anem fent", com deia Raimon.

Ara bé, dos dies abans del congrés tinc una altra reunió important, un soparet-tertúlia alguna genteta del bloc jove de la comarca. Pense proposar que ens posem les piles en la campanya del "mou-te", crec que és una reivindicació molt propera a la gent i que podem guanyar moltes simpaties entre usuaris i usuàries del metro i l'autobús.
Som una comarca sense cap vertebració pel que respecta al transport públic, no hi ha servei nocturn els caps de setmana quan seria molt útil per evitar desplaçament en cotxe cap a les zones d'oci de la ciutat o les discoteques de Rafel, els preus han pujat una barbaritat i no hi ha cap tipus de descompte en bonometros. Ah, i tampoc tenim una bona xarxa de carrils bicis entre els diferents pobles.

Ais,tinc moltes ganes que arribe la reunió perquè sé que si ens arromanguem podem fer realitat un dels meus somnis, un col·lectiu del Bloc Jove de l'Horta Nord digne de la representació política que té el partit a la comarca i referent d'organització comarcal.

Ací deixe un tast de l'orquestra àrab... quina meravella de vocalista!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Rosella, la teua presència al Congrés del Bloc com a delegada segur que serà profitosa per a tu, per a “tots nosaltres” i per a tot el país.

No et conec personalment però et seguisc a Internet (el teu blog, les teues opinions als fòrums, etc.). Això, com a mínim, em fa ser “company” digital.

Sóc molt més major que tu (uns quants anys, prous) i no podré ser present al Congrés, per diferents raons, però espere que la nostra joventut sàpia captar el moment trascendental que té al davant.

Em vaig alegrar en llegir la ponència política, la seua redacció inicial em va encantar. Per fi es parlava clar. De la mateixa manera em vaig sentir decebut en llegir la proposta d’alguns militants de canviar el redactat primigeni. Por, precaució? No ho sé, però em vaig sentir molt decebut.

Si la redacció inicial (clara) de la ponència també t’ha enganxat, supose que la defensaràs al Congrés. En canvi, si la que t’ha agradat és la nova redacció (críptica), eixa serà la que defensaràs.

M’agradaria trobar en la nova generació que ve l’esperit i l’energia necessaris per a passar pàgina d’unes lamentables possicions antagòniques que ens han dut als valencians a l’actual situació de marginalitat. Sigueu valents!

Disculpa si t’he molestat. No era la meua intenció.

Rosella ha dit...

Hola anònim, em sembla bé que m'encoratges a participar activament del congrés, no em molesta en absolut però el que no m'agrada és que s'use l'anonimat en els comentaris. M'agrada saber qui és l'interlocutor/a. No sé, és com si algú em parlara fent servir un passamuntanyes...no trobaria el diàleg gens sincer!

una abraçada bloquera.
Rosella

Anònim ha dit...

Disculpa'm l'haver utilitzat l'anonimat però era més fàcil de punxar que posar el meu nom.

El meu nom tampoc vindrà a dir-te res ja que no em coneixes però si t'aprofita d'alguna cosa et puc dir que em diuen Josep Vicent Martí (encara que els amics em diuen de malnom "Pàmpol").

Gràcies per l'observació, amb el passamuntanyes es passa molta calor!

Anònim ha dit...

salutacions Rosella. Pel que estic veient, molts joves seran qui estiguen al Congrès com delegats i això ès se'ns dubte una molt bona notícia.
espere vore't molt prompte.