dilluns, 1 de desembre del 2008

MIKEL LABOA I PACO MUÑOZ

Hui m'he alçat i he llegit a vilaweb que s'ha mort Mikel Laboa. He pensat de seguida en la seua veu aguda i el seu compromís ferm amb l'euskera i la societat basca. Després m'ha vingut al cap una conversa que vaig tindre fa uns anys amb una amiga, "la veu de Mikel Laboa no et recorda a Paco Muñoz?"
potser hui és un mal dia per recordar al cantautor més volgut pels infants i, al meu entendre, poc valorat en general per la societat valenciana, com tants altres grans artistes.
Ara, fa uns mesos es va retirar dels escenaris fent un recital a Bocairent entre la seua gent i la veritat és que m'haguera agradat estar allí per cantar amb ell i amb tots els presents la cançó Serra de Mariola. A Bonrepòs i Mirambell ha vingut moltes vegades i hem cantat junts cançons com: Què vos passa valencians o Penyagolosa...
En fi, que Mikel i Paco tenen moltes coses en comú però potser la societat basca és molt més agraïda amb els seus grans músics.

Els dos vídeos que vos penge a continuació és perquè gaudiu... a mi m'aborronen sempre que els mire/escolte.



3 comentaris:

Josep ha dit...

També ha mort Joan Baptista Humet.

Rosella ha dit...

si, i a més era valencià!
però jo musicalment no el coneixia!

gràcies pel comentari.
rosella

Josep ha dit...

No et sona aquesta cançó?
Hay que vivir