dimecres, 16 d’abril del 2008

El violoncel

Esta vesprada escoltant el cant dels ocells interpretat per Pau Casals he recordat les meues hores dedicades al violoncel i com he gaudit jo de la música clàssica escoltada des de dins, com a músic de la banda del meu poble, i des de fora, assistint a mil i un concerts amb els mus pares o amb amics.

Ara ja fa anys que no el toque i el tinc a l'habitació agafant pols. Quan tinga temps el reprendré! És un instrument tan bonic...

I una estoneta més tard va i ma mare em diu que demà aniran a escoltar a La Capella de Ministrers i m'ha entrat un rampell de ràbia. Treballe a Llíria i no puc anar! I és que entre l'activitat professional, la militància política i associativa, no em queda a penes temps per escoltar música i molt menys rebuscar en la programació del Palau de la Música o de la Universitat de València concerts que valguen la pena.

Per no pegar-me contra la paret, he seguit pensant, per què quan pensem en organitzar un concert mai pensem en un quartet de corda, un quintet de metall o un recital de piano???

És cert que pot ser més divertit ballar un divendres per la nit però algú em pot dir que no gaudeix escoltant bona música clàssica? Potser sóc estranya però crec que és que com la lectura, que si mai has experimentat el plaer de llegir un llibre és perquè no has trobat la novel·la adequada. Potser no t'emociona una Simfonia de Beethoven però segur que t'impacta un fragment d'una banda sonora, o sinó busca busca i voràs com trobes alguna cosa que et faça vibrar.

I qui no s'emociona quan sap que Pau Casals va gravar les
Suites de Bach per a violoncel sol a Londres mentre a Europa les bombes es cobraven vides i més vides.

En fi, tenia ganes d'escriure sobre la necessitat de vore més enllà del que ens ofereixen els mitjans de comunicació a tot hora i deixar-nos sorprendre per altres músiques, altres ritmes i si ens endinsem una miqueta més trobarem amagat entre les notes personatges i sons revolucionaris!!!!

Ací baix teniu el vídeo del discurs de Pau Casals a l'ONU l'any 1971 quan es va estrenar l'Himne de les Nacions Unides que ell mateix va composar. Al radioblog teniu un enregistrament del Cant dels ocells.